Наглядова рада "Укрзалізниці" узгодила пропозиції щодо змін государських регульованих тарифів на перевезення вантажів. Пропозиції вже затверджені правлінням компанії і подальшими будуть направлені на розгляд Тарифної ради при Міністерстві розвитку громад та територій України.
Відповідно до постанови КМУ від 16.12.2009 № 1392 "Про забезпечення прозорості государської тарифної політики з перевезень вантажів залізничним транспортом в межах України" тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України повинні індексуватися щорічно. На жаль, цей норму не дотримувався регулярно, і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення значно відстала від змін цін на основні ресурси, споживані залізницею. Зокрема, з моменту останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію виріс на 166%, дизель - на 110%, запчастини для локомотивів - на 217%, запчастини для електровозів - на 22%, підшипники - на 37%, колеса цільнокатані - на 20% і т. д.
Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувались практично два роки - з літа 2022 року, і навіть попередня індексація не привела тарифи до економічно обґрунтованого рівня. В даний час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%. При цьому залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів значно більш помірною цифрою: лише 37% або близько 13% у річному обчисленні, враховуючи, що з моменту останньої індексації пройшло 2,5 року.
Індексація дозволить на мінімально потрібному рівні фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. У іншому випадку виникнуть значні ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури держави.
logist.today